Historiefortelling har alltid hatt kraften til å påvirke, og det har nylig blitt klart at målrettede historier – de som er laget med en spesifikk hensikt – er avgjørende for å overbevise andre om å støtte en visjon eller sak. Peter Guber, en av verdens fremste underholdningssjefer, har utviklet sin naturlige evne til å fortelle historier til et sett med prinsipper som alle kan bruke for å nå sine mål. Uansett hva du gjør i livet, er det essensielt å kunne fortelle en god historie. I 'Tell to Win' forklarer Guber hvordan man kan gå utover PowerPoint-presentasjoner og regneark for å skape målrettede historier som fungerer som kraftfulle oppfordringer til handling. Han avslører hvordan man kan bli lagt merke til, hvordan man kan forvandle passive lyttere til aktive deltakere, og hvordan teknologi kan brukes for å sikre publikums forpliktelse. Boken inneholder visdom fra Gubers møter med mange kjente personligheter, fra Nelson Mandela til YouTube-grunnlegger Chad Hurley, samt Muhammed Ali og Steven Spielberg, som han lærte opp i filmproduksjon.