Boken "1,000 Marks" er en samling av 1000 symboler og logotyper designet av Pentagrams partnere fra 1972 og frem til i dag. Gjennom de siste femti årene har Pentagram hatt en sentral rolle i utviklingen av merkeidentiteter for et bredt spekter av kunder fra ulike bransjer og kontinenter. Den enkle, men kraftfulle merkenavnet står i sentrum av disse velutviklede identitetene, og fungerer ofte som en forkortelse for selve merkevaren. Merker finner vi overalt; de påvirker vårt kollektive psyke, utgjør en del av vårt kulturelle landskap, og symboliserer relasjonene vi skaper med forskjellige merker. Boken viser et variert utvalg av identitetsarbeid fra både nåværende og tidligere Pentagram-partnere. Siden oppstarten har Pentagram designet merker for alt fra multinasjonale selskaper til oppstartsvirksomheter, offentlige etater, ideelle organisasjoner, sosiale foretak, klubber, samfunn, enkeltpersoner, distrikter og til og med hele land. Uansett hvilken identitet man har, er det en original merkevare man kan ta eierskap til som utgangspunkt.