Boken "Arcade Game Typography" tar leseren med på en gripende reise inn i en spennende verden av typografi – nemlig pixel-typeface. Videospilldesignere fra 70- og 80-tallet, samt 90-tallet, måtte navigere gjennom begrensninger i både farge og oppløsning, noe som inspirerte til imponerende kreativitet. Med bokstaver som måtte tilpasses et 8x8 rutenett, fant kunstnerne innovative måter å lage uttrykksfulle og elegante tegnsett på en svært begrenset plass. I denne boken samles pixel-typefaces som er nøye utvalgt fra de første tiårene med arcade-video spill, og belyser en tidligere uregistrert 'outsider typografi'-bevegelse. Boken inneholder også innsiktsfull kommentar fra forfatter Toshi Omagari, som selv er typeface-designer hos Monotype, samt skjermbilder av typografien i bruk. Utmerket grundig undersøkt, gir denne boken et eklektisk utvalg av typografi fra kjente spill som Super Sprint, Pac-Man, After Burner, Marble Madness og Shinobi, i tillegg til en rekke mindre kjente perler. Typografiene presenteres på et dynamisk og dekorativt rutenett, inspirert av eksklusive typografiske prøver.