Michael Johnson er en av verdens fremste grafiske designere og merkevarekonsulenter. Hans studio, johnson banks, har stått bak rebranding av flere anerkjente kunder, som Virgin Atlantic, Think London, BFI, Christian Aid og MORE TH>N, og har mottatt en rekke priser for sine arbeider. I boken "Branding In Five and a Half Steps" reduserer Johnson hverdagsmerker til deres grunnleggende elementer, og gjennom casestudier får leseren innsikt i hva som avgjør vår preferanse for ett produkt eller en tjeneste fremfor et annet. Han viser også hvordan tilsynelatende subtile påvirkninger kan påvirke viktige livsvalg. Den første delen av boken illustrerer hvordan etableringen av en merkevare begynner ikke med å finne løsninger, men med å identifisere det rette spørsmålet – nemlig det manglende gapet i markedet som en respons er nødvendig på. Johnson avdekker skjulte elementer som er involvert i å skape en vellykket merkevare, fra slagordet som gir merket en narrativ og hensikt, til smarte typografibruk som forener design og språk. Med mer enn...