Boken 'Chanel. The Allure of Makeup' er den første som dedikeres til Chanel sitt sminkespektrum, og er utgitt i samarbeid med Chanel for å hyse husets inspirerende historie om sminkeskaping, som begynte i 1924. Dette året lanserte Gabrielle Chanel husets første sminkeprodukter, noe som markerte starten på et århundre preget av kreativitet, fortreffelighet og innovasjon. For første gang avdekker 'Chanel. The Allure of Makeup' historien bak Chaneils sminkeskaping, inkludert reklamekampanjer utformet av noen av verdens mest anerkjente fotografer og filmregissører. Beretningen er delt inn i syv kapitler som representerer de særegne fargene i Chaneils visuelle ordforråd: Svart, Hvit, Beige, Rød, Rosa, Gull og Blå. Hvert kapittel fremhever talentene som har bidratt til merkets vedvarende innflytelse gjennom tiårene. Ikoniske produkter som det svarte og hvite kompakt-pudderdåsen og leppestiften 31 Le Rouge i tidløs rød farge preger kapitlene, og får sin rettmessige plass i skjønnhetens pantheon. Med enestående tilgang til Chanels arkiver, gir denne boken leseren en unik innsikt i en legendarisk merkevare.