Kreativitet er ikke bare en yrkesvei, men en dyp besettelse som ligger i kjernen av hva som gjør oss menneskelige. I dagens samfunn står alle, enten de er forretningsfolk, lærere eller kreative sjeler innen kunst og musikk, overfor den utfordringen det er å være kreativ og innovativ. Å kommunisere ideene våre effektivt og overbevise andre er avgjørende for suksess. Hvem kunne vært bedre i stand til å avmystifisere kreativitet og gi nyttige, innsiktsfulle råd om hvordan man kan forbedre, opprettholde og dyrke denne egenskapen enn en av verdens fremste reklamekreatører og grunnleggeren av et prisbelønt reklamebyrå? I boken 'Hegarty on Creativity' tar John Hegarty for seg 50 provokasjoner og temaer som står i sentrum for kreativitetstenkning. Disse spenner fra komplekse konsepter som skjuler seg bak enkle titler som 'Idé', 'Ego', 'Penger' og 'Teknologi', til mer hverdagslige temaer som hvordan man skal håndtere skeptikere på arbeidsplassen, eller den mest effektive måten å uttrykke sinne på. Hegartys budskap er både inspirerende og praktisk, og gir leseren verktøyene de trenger for å navigere i den moderne verdens kreative landskap.