Boken "Streetwear" av King ADZ og Wilma Stone utforsker den fascinerende utviklingen av streetwear-kulturen. Forfatterne tar oss med på en historisk reise som viser hvordan ulike subkulturelle bevegelser har blitt integrert i en milliardindustri og hvordan de har påvirket både gatebildet og high-end motebransjen. Med utgangspunkt i gjenbrukt sportswear, arbeidsklær og kamptøy, avdekker de hvordan denne revolusjonerende stiltrenden har utviklet seg til å omfatte et bredt spekter av ulike subkulturer, noe som gir en sterk følelse av tilhørighet og identitet for mange. Historien starter i 1972 i Jersey City, USA, med åpningen av den første streetwear-butikken, Trash and Vaudeville. Vi blir deretter tatt gjennom en reise som inkluderer punkkulturen, Ivy League-preppiene, hip-hop-kulturens konger og dronninger fra Harlem, dresser/casual-bevegelsen som oppstod fra britisk fotballkultur, skateboard-scenen i California, paninari-scooter-barna i Milano, og mye mer. Boken viser hvordan streetwear, båret med integritet og selvsikkerhet, har overskredet barrierer som kultur, rase, kjønn og alder, og blitt en varig del av den globale moteklimaet.