Den tredje utgaven av den svært suksessrike boken "The Advertising Concept Book" tilbyr en omfattende oppdatering av innholdet. Her finner vi utvidede kapitler som tar for seg interaktiv reklame og integrert reklame, samt et helt nytt kapittel som fokuserer på merkevarebygning i sosiale medier. Denne utgaven inkluderer også femti nye illustrasjoner av nøkkelkampanjer, som er tegnet spesielt for boken. Den dekker alle aspekter av reklamebransjen, fra hvordan skrive effektiv tekst og lære den kreative prosessen, til hvordan reklamebyråer fungerer og de ulike strategiene som benyttes for ulike typer medier. Pete Barry fremhever enkle, men essensielle regler for hvordan man kan «løfte» en annonse, slik at den blir noe ekstraordinært. Med ulike øvelser gjennom boken kan leserne evaluere sitt eget arbeid samt andres. Boken inneholder også femti års internasjonale, prisbelønte reklamkampanjer, representert ved over 500 skisser som forfatteren har laget. Dette forsterker bokens hovedbudskap: en god idé er tidløs. Barry går rett på sak når han forklarer hvordan man skriver en fantastisk annonse: finn ut hva du ønsker å oppnå.