Den lenge etterlengtede tredje monografien om arbeidet til den mest betydningsfulle britiske designeren fra sin generasjon, presenterer prosjekter fra de siste tretti årene av Neville Brodys karriere. Brodys arbeid befinner seg i skjæringspunktene mellom grafisk design, kommunikasjonsdesign og grafisk kunst, der han utfordrer grensene og utfordrer de tradisjonelle skillet mellom disse disiplinene ved å kombinere innflytelser fra kunst, design, mote, musikk samt både høy- og lavkultur. Som en av de mest banebrytende og omformende grafiske designerne de siste femti årene, har han levert en enestående mengde kommersielle verk som inkluderer redaksjonelt arbeid, merkeidentitet, typografi, systemdesign, informasjonsdesign og grensesnittdesign for en rekke globale kunder, deriblant Shiseido, Coca-Cola, Samsung, Nikon, LVMH, Nike og Dom Perignon, samt britiske kunder som BBC, Channel 4, Tate Modern og The Times. "The Graphic Language of Neville Brody 3" inkluderer også et utvalg unike kunstverk og spesifikke samarbeid som beriker hans allerede imponerende portfolio.