The Affective Dimension in English-Medium Instruction in Higher Education
Produktbeskrivelse
I boken «The Affective Dimension in English-Medium Instruction in Higher Education» samles den nyeste forskningen om hvordan affektive faktorer påvirker læring innen engelskundervisning på høyere utdanningsnivå. Boken tar for seg både studenters og læreres perspektiver, og setter søkelys på den affektive dimensjonen som er avgjørende for å forbedre utdanningsprogram. Med den raske økningen av programmer på engelsk over hele verden, gir dette en relevant analyse av hvordan man kan optimalisere og utvikle disse programmene. Kapitlene tar opp emner som elevers motivasjon, angst, følelser, villighet til å kommunisere, lærermotivasjon og lærernes oppfatninger. Ved å presentere fersk data fra både engelskspråklige og ikke-engelskspråklige land, samt fra enspråklige og flerspråklige områder og migrasjonskontekster, gir boken dype innsikter i feltet. Hvert kapittel avsluttes med anbefalinger for både språk- og innholdselskere i høyere utdanning. Denne boken vil være av stor interesse for forskere innen anvendt lingvistikk, tospråklig utdanning, flerspråklighet og språkundervisning, samt lærere.