The AI Advantage av Thomas H. (Babson College) Davenport
Produktbeskrivelse
I "The AI Advantage" gir Thomas H. Davenport en praktisk veiledning for hvordan bedrifter kan dra nytte av kunstig intelligens for å oppnå forretningsmessige gevinster og konkurransefortrinn. Han tar for seg de tilgjengelige teknologiene og viser hvordan virksomheter kan implementere disse for å oppnå konkrete resultater. Boken skiller seg ut ved å dempe forventningene rundt AI-hypen—husker du da det så ut som en mulighet at IBMs Watson kunne kurere kreft?—og fokuserer i stedet på hvordan selskaper kan ta i bruk kunstig intelligens i sin daglige drift. Davenports hovedanbefaling er klar: Ikke sats på de store drømmene (som å kurere kreft eller å syntetisere all investeringskunnskap); let etter de mer oppnåelige løsningene som kan gjøre bedriften mer effektiv. Han understreker at den reelle verdien kunstig intelligens kan tilføre business er solid, heller enn prangende eller spektakulær. AI vil forbedre produkter og prosesser, samt gjøre beslutninger bedre informert—oppgaver som er viktige, men ofte usynlige. Teknologiene innen AI vil ikke erstatte menneskelige arbeidere, men heller styrke deres kapasitet.