Undervisning er en moralsk virksomhet som gjenspeiler våre dypest forankrede verdier. Reflektert undervisning begynner før pensum er skrevet og fortsetter langt etter semesterets slutt. I denne boken deler et team bestående av over 30 anerkjente og nyskapende filosofilærere fra USA tilgjengelige refleksjoner og praktiske forslag til hvordan man kan konstruere et filosofikurs. I klasserommet kan dynamikken som oppstår, speile samfunnets bredere bevegelser, eller det kan lære studentene nye måter å samhandle med hverandre på. Hver enkelt kapittel tar for seg ofte stilte spørsmål, inkludert hvordan vi kan balansere forelesninger med diskusjoner, hvilke mål vi bør ha, og hvordan vi skal forholde oss når en student (eller flere) kommer med feilaktige påstander. Hva er kostnadene ved å korrigere dem? Boken gir en grundig utforskning av emner som innholdsvalg, vurderingsdesign, veiledning og hvordan undervisningen kan ha en profesjonell betydning. Hver bidrag balanserer teori med praksis, og tilbyr verdifulle verktøy for lærere som ønsker å berike sine kurs og skape et læringsmiljø som fremmer kritisk tenkning og engasjement.