I forretningsverdenen handler alt om atferd. Uten evnen til å påvirke atferd, vil ikke en virksomhet oppnå suksess. De siste 50 årene har vi tilegnet oss mer kunnskap om menneskelig atferd enn i hele de foregående 5 000 årene. I boken "The Behaviour Business" utforsker Richard Chataway hvordan atferdsvitenskap har revolusjonert vår forståelse av hvordan mennesker tenker - eller ikke tenker. Gjennom å anvende disse innsiktene kan bedrifter påvirke atferd og oppnå konkurransefortrinn. Som direktør for atferdsvitenskap hos Gobeyond Partners har Chataway bred erfaring, fra å rekruttere mennesker til militæret og få dem til å velge brennevin fremfor vin, til å utvikle den mest suksessfulle appen for røykeoppgjør i verden. Boken introduserer ledende tenkere og praktisere innen dette nye feltet, samtidig som den deler en rekke eksempler fra virkeligheten. Richard veileder leserne gjennom de skjulte påvirkningene, skjevhetene og feilslutningene som former atferden til kunder, ansatte og bedriftsledere.