Å håndtere dårlig adferd kan være både utmattende og stressende, men det trenger ikke å være slik! Noen lærere klarer med tilsynelatende letthet å holde elevene i sjakk. De løser vanskelige situasjoner med diskrete ord og nesten usynlige bevegelser, og får selv de mest tilbakeholdne elevene til å jobbe. Selv erfarne lærere er ikke immune mot den negative innvirkningen av dårlig adferd på klasseromsmiljøet og deres egen velvære. I denne spennende nye boken deler den bestselgende forfatteren Mark Roberts hemmelighetene bak hvordan 'adferdsvisking' kan bidra til å løse 100 vanlige utfordringer i klasserommet, fra eleven som alltid kommer for sent, til klassen som blir urolig av en veps. Boken er delt inn i to deler; den første delen presenterer 80 vanlige adferdsscenarioer som lærere sannsynligvis vil stifte bekjentskap med. Roberts omformulerer ineffektive responser til disse scenarioene ved å bruke språk som hjelper elevene til å føle seg støttet, samtidig som det gir deg mulighet til å gjenvinne kontrollen over situasjonen. Den andre delen introduserer ...