The Brand Benefits Playbook av Allen Weiss, Deborah J. MacInnis
Produktbeskrivelse
I en tid hvor utallige organisasjoner er avhengige av datainnsamling og -håndtering for å lære mer om kundene sine, har den ekte oppmerksomheten på kundenes behov og de fordelene de søker gått tapt. Mange virksomheter fokuserer på produktets egenskaper snarere enn på de reelle fordelene det gir for brukerne. Dr. Allen Weiss og Dr. Debbie MacInnis, anerkjente professorer og eksperter innen merkevarebygging, tar et oppgjør med denne tilnærmingen i boken "The Brand Benefits Playbook". Her veileder de leserne i å forstå og implementere en modell som er basert på fordeler for kunden. Ved å fokusere på hva som virkelig betyr noe for kundene, lærer virksomheter hvordan de kan identifisere hvilket marked de befinner seg i (eller potensielt kan operere i), hvordan kundene oppfatter deres merkevare og konkurrentene i forhold til de fordelene som tilbys, og den mest effektive metoden for å segmentere markedet og posisjonere merkevaren sin. Dette er en nødvendig forandring for enhver organisasjon som ønsker å lykkes i dagens konkurranseutsatte landskap.