The Business of Sustainable Tourism Development and Management av Susan L. Slocum, Abena Aidoo, Kelly McMahon
Produktbeskrivelse
Boken 'The Business of Sustainable Tourism Development and Management' gir en grundig innføring i bærekraftig turisme og kombinerer essensielt teoretiske og praktiske tilnærminger for å ruste studenter med verktøyene som kreves for å effektivt administrere en bærekraftig turistvirksomhet eller destinasjon. Den tar for seg viktige emner som masse turisme, alternativ turisme, ledelse av menneskelig kapital og mye mer. Denne boka benytter et globalt læreplan som utvider debatten om bærekraftig turisme ved å inkludere teoretiske perspektiver, anvendt forskning, beste praksis-rammeverk, forretningsverktøy og casestudier, noe som legger til rette for en mer helhetlig utdanningsstrategi innen bærekraftig turisme. Boken fokuserer på hvordan man effektivt kan implementere strategier som kan anvendes i forretningsmiljøer, entreprenørskap og yrkesspesifikke ferdigheter for å styrke karriereforberedelsene. Med rikelige illustrasjoner og en interaktiv nettside som inneholder bonuslæringsmateriale, gir denne boken en omfattende ressurs for både studenter og fagfolk innen feltet.