Hvordan utvikles kognisjon hos spedbarn, barn og tenåringer? "The Cambridge Handbook of Cognitive Development" gir en moderne og omfattende oversikt over feltet kognitiv utvikling. Boken dekker et bredt spekter av emner, fra grunnleggende metodikk til viktige domene-baserte funn og praktiske anvendelser. Den første delen fokuserer på de nevrobiologiske begrensningene og lovene som styrer hjernens utvikling. Den andre delen tar for seg fundamentene i kognitiv utvikling fra fødsel til voksenalder, inkludert emner som objektforståelse, tall, kategorisering, resonnement, beslutningstaking og sosioemosjonell kognisjon. Den avsluttende delen dekker utdannings- og skolelæringsdomener, inkludert numeriske ferdigheter, leseferdigheter, vitenskapelig resonnement, arbeidsminne og executive ferdigheter, metakognisjon og nysgjerrighetsdrevet aktiv læring. Med kapitler skrevet av noen av verdens ledende eksperter innen eksperimentell og utviklingspsykologi, samt innen grunnleggende nevrobiologi, kognitiv nevrovitenskap, datamodellering og utviklingsrobotikk, er denne samlingen den mest omfattende referanseboken så langt om kognitiv utvikling.