Digital og nettbasert læring er nå mer utbredt enn noen gang, noe som gjør multimedia læring til et sentralt mål for mange lærere. 'The Cambridge Handbook of Multimedia Learning' tar for seg banebrytende forskning som kan veilede kreative undervisningsmetoder i nettklasser og opplæring. Denne håndboken, ansett som den viktigste referansen innen feltet, gir innsikt og retningslinjer for studiet av multimedia læring. I denne tredje utgaven presenteres de nyeste fremgangene fra verdens ledende forskere på multimedia, med førti-seks kapitler som fokuserer på hvordan man kan hjelpe folk med å lære av ord og bilder, særlig i datamaskinbaserte miljøer. Kapitelene viser hva som fungerer best og etablerer optimaliserte praksiser. Boken undersøker systematisk velforsknede prinsipper for effektiv multimedia-undervisning og identifiserer nøyaktig hvorfor visse metoder lykkes ved å isolere de spesifikke forholdene som er nødvendige. Volumet er basert på forskningsfunn innen læringsteori, noe som gir boken en informert perspektiv i sin forklaring av prinsipper og metoder.