The Choir Press

The Road to Hell

The Road to Hell

Produktbeskrivelse

Den kjente ordtaket 'Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner' har aldri vært mer presist enn i forbindelse med bedriftsformål. Etter finanskrisen i 2008 ble dette konseptet den ledende trenden innenfor næringsliv og reklame. Med slagordet 'gjør godt ved å gjøre godt' tok mange bedrifter til orde for en sosial agenda som skulle kombinere samfunnsnytte med lønnsomhet. Ifølge forfatter Nick Asbury har dette ført til en strøm av humørløs og selvgod reklame samt en nedadgående spiral av negative sosiale konsekvenser. Bedrifter har blandet seg inn i saker utenfor sitt område, mens de forsømmer sine reelle etiske ansvar. I boken tar Asbury for seg eksempler fra kjente selskaper som Bud Light, Patagonia, Cadbury og Unilever, og bygger et overbevisende argument mot fokus på bedriftsformål. Han utforsker hva det innebærer, hvor det stammer fra, hvordan det fører til dårligere markedsføring og negative sosiale resultater. Som et positivt alternativ fremmer han nødvendigheten av kreativitet, kognitiv empati og verdsetting av mennesket.

Prishistorikk

Lavest
221 KR
Høyest
230 KR
Gjennomsnitt
226 KR
Median
226 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke The Choir Press
Navn The Road to Hell
GTIN/EAN/ISBN 9781789634488
Kategorier Bøker