I 'The Content Marketing Handbook' veileder Robert W. Bly entreprenører, markedsførere og småbedriftseiere i forståelsen av den virkelige rollen innhold spiller i integrerte flermarkedsføringskampanjer. Boken unngår feller der tid og ressurser går til spille ved å dele ut innhold uten avkastning. I stedet lærer leserne å lage innhold av høy kvalitet som bygger tillit, vekker interesse og i siste instans øker salget. Leserne vil oppdage hvordan de kan: * Lage A-nivå innhold som fanger oppmerksomhet, blir lest og eliminerer 'innholdforurensning' * Overvinne de største svakhetene ved innholdsmarkedsføring * Fordoble markedsresponser ved å legge til lead magnets, bonusrapporter og andre gratis innholdstilbud * Bruke innhold til å bygge merker, styrke omdømmer og skille seg ut fra konkurrentene * Planlegge, gjennomføre og måle innholdsmarkedsføring i et flermarkedsføringsmiljø * Vite når det er på tide å slutte å dele ut innhold og begynne å be om bestillinger.