The Corporation in the Twenty-First Century av John Kay
Produktbeskrivelse
Boken 'The Corporation in the Twenty-First Century' av John Kay, som har blitt anerkjent med flere priser, inkludert en plass på Financial Times og Schroders Business Book of the Year 2024, samt New Statesman Book of the Year 2024, gir en dyptgående analyse av hvordan selskapets rolle har endret seg i vår moderne verden. I denne tankevekkende og innsiktsfulle teksten utforsker Kay hvordan tradisjonelle definisjoner av korporasjoner, som har vært sentrale i generasjoner, ikke lenger gjenspeiler virkeligheten. Dagens selskaper har mistet kontrollen over sine egne industrier, og de mest ettertraktede varene og tjenestene finnes ikke lenger på containerfrakt, men er snarere tilgjengelige via skjermer, i lommer eller i hodene våre. Samtidig som forbruket vårt har økt dramatisk, står store selskaper overfor en legitimitetskrise. For eksempel, til tross for at legemiddelindustrien har bidratt med livsviktige vaksiner, har offentlighetens tillit vært i fare. Kays verk gir leserne en ny forståelse av hvordan den moderne korporasjonen fungerer og de utfordringene den møter i dagens samfunn.