The Dynamics of Persuasion av Richard M. (Cleveland State University) Perloff
Produktbeskrivelse
Den åttende utgaven av "The Dynamics of Persuasion" gir leserne en grundig forståelse av makten og begrensningene ved overtalelse i dagens samfunn. Denne utgaven fortsetter å tilby en tilgjengelig og detaljert fremstilling av de teoretiske grunnlagene for overtalende kommunikasjon, illustrert med moderne og relevante eksempler på overtalelse i praksis. Boken tar for seg ny forskning om feilinformasjon, helsekommunikasjon og virkninger av overtalelse, med spesielt fokus på overtalelsens rolle under Covid-19-pandemien. Den tar også opp viktige emner som rasediskriminering, klimaendringer og barrierer mot å overbevise politisk og psykologisk polariserte grupper. Gjennom å kombinere klassiske begreper og tilnærminger fra tidligere utgaver med nye, globale utviklinger, gir boken leserne muligheten til å utvikle en mer reflektert tilnærming til overtalelse. Den åttende utgaven er en viktig ressurs for studier i overtalelse på både bachelor- og masternivå innen kommunikasjon.