Forskning viser at organisasjoner som setter fokus på ansattopplevelse, utkonkurrerer de som ikke gjør det. I den nyere tid har det dukket opp en ny type organisasjon som anser ansattes erfaringer som nøkkelen til å drive innovasjon, øke kundetilfredshet, tiltrekke seg og rekruttere de beste talentene, engasjere ansatte mer i arbeidet, samt forbedre den generelle ytelsen. "The Employee Experience Advantage" er den første boken som tar for seg dette voksende temaet, som har blitt den viktigste prioriteten for bedriftsledere over hele verden. Selv om mange snakker om ansattopplevelse, har ingen klart å gi en klar forklaring på hva det egentlig innebærer og hvordan man kan designe for det ... inntil nå. Hvordan kan organisasjoner virkelig skape et arbeidsmiljø der ansatte ønsker å komme på jobb, i motsetning til bare å føle at de må? I flere tiår har næringslivet vært fokusert på å måle ansattes engasjement, mens globale engasjementsresultater forblir på et historisk lavt nivå, til tross for utallige undersøkelser og institusjoner som har blitt etablert for å takle dette problemet.