The Experience Economy av James H. Gilmore, B. Joseph Pine II
Produktbeskrivelse
Tid er en knapp ressurs, og oppmerksomhet er sjelden. Hvordan engasjerer du kundene dine? Navn som Apple Stores, Disney, LEGO og Starbucks er ikke bare assosiert med produkter og tjenester; de vekker også dype følelser og minner. Velkommen til Opplevelsesøkonomien, hvor bedrifter må skape unike forbindelser for å sikre kundenes lojalitet og sin egen økonomiske levedyktighet. Denne banebrytende boken om opplevelsesinnovasjon skrevet av Joe Pine og Jim Gilmore undersøker hvordan smarte selskaper utmerker seg ved å tilby engasjerende opplevelser for kundene sine. Dette fører ikke bare til økt kundelojalitet, men også til en mer profitabel bunnlinje. Boken er oversatt til tretten språk og har blitt en obligatorisk lesning for ledere i både store og små bedrifter, uavhengig av om de er profittorienterte eller ideelle, samt globale og lokale aktører. Med en helt ny forord argumenterer Pine og Gilmore enda sterkere for at opplevelser er den avgjørende forbindelsen mellom en bedrift og dens kunder i en stadig mer distraherende verden.