Hvordan animasjon kan gjenkoble oss med kroppslige opplevelser Innen film- og medieforskning har det ofte blitt hevdet at digital kino og CGI skaper en følelse av fravær av kroppslighet hos seerne, som da oppfatter disse verkene som fantastiske eller uvirkelige. Gjennom sin grundige utforskning av fenomenologien knyttet til animasjon, tilbyr Sandra Annett et nytt perspektiv: animerte filmer og digitalt media tilkaller faktisk levende kroppslige sanseinntrykk hos seerne og knytter dem til livets erfaringer. Annett begynner med fremveksten av digital teknologi i filmproduksjon på 1980-tallet, og argumenterer for at moderne digitalt media har sine røtter i den lengre historien om animasjon. Hun undersøker et bredt spekter av animasjon, fra Disney-filmer til anime, elektronisk swing musikkvideoer til Vocaloids, for å illustrere hvordan animasjon, gjennom sine materielle former og visuelle stiler, kan fremkalle kroppslige sanseinntrykk som berøring, vekt og orientering i rommet. Hvert kapittel diskuterer kjente former for animasjon fra USA, Frankrike, Japan og Sør-Korea.