The Game Designer's Playbook av Samantha (Game Artist Researcher School of Graduate and Postdoctoral Studies Ontario Tech University) Stahlke, Pe
Produktbeskrivelse
Videospill har fascinert oss i over 50 år, og gitt oss hele verdener å utforske, nye måter å koble med venner på, tankevekkende historier eller rett og slett en morsom måte å fordrive tiden. Å lage spill er en drøm for mange, men å skape fantastiske spill er en betydelig utfordring. 'The Game Designer's Playbook' handler om å møte denne utfordringen. Spesielt fokuserer boken på spillinteraksjonsdesign; med andre ord, å forme hva spillere kan gjøre og hvordan de gjør det for å gjøre et spill tilfredsstillende og minneverdig. Vår tid med et spill er bygget på interaksjon – fra enkle ting som å trykke på knapper på en kontroller, til å ta komplekse strategiske beslutninger og engasjere seg i narrativet. Har du noen gang følt adrenalinet strømme etter å ha beseiret en perfekt utformet sjefskamp, eller blitt glad av lyden av å plukke opp den siste samlergjenstanden? Da har du opplevd god interaksjonsdesign på nært hold. 'The Game Designer's Playbook' lærer deg hva som kjennetegner en god (eller dårlig!) interaksjonsdesign i spill og utforsker disse elementene grundig.