Denne omfattende guiden tar leserne gjennom hele prosessen med å skaffe og beholde en skrivejobb innen spillindustrien. Den gir en klar oversikt over hva nybegynnere trenger å vite om utdanningskrav, hvordan de finner muligheter, søker på stillinger og briljerer i studiointervjuer. Erfarne skribenter vil lære hvordan de navigerer i studiohierarkier, bytter roller og selskaper, jobber utenlands og fortsetter å utvikle karrierene sine. Skrevet av en erfaren spillforfatter med nesten to tiår med industrierfaring, inneholder denne boken en rikholdig mengde intervjuer og perspektiver fra bransjeledere, ansettelsesansvarlige og utviklere fra marginaliserte samfunn, som alle deler sine tips og innsikter. I tillegg inkluderer boken eksempler på materialer som stillingsannonser, skrivesamples og porteføljer, samt utfordringer på slutten av hvert kapittel for at leserne skal kunne anvende de ferdighetene de har lært direkte. Denne boken vil være av stor interesse for alle nybegynnere og aspirerende spillforfattere og narrative designere.