I boken "The Good Life" tar Inaki Abalos leseren med på en reise gjennom syv ikoniske hus fra 1900-tallet. Noen av disse bygningene er faktisk konstruert, mens andre bare er forestilt eller fungerer som filmsett. Blant dem finner vi Mies van der Rohes hus med tre patios, Martin Heideggers hytte i Schwarzwald, husene fra Jacques Tatis film "Mon Oncle", Picassos hus i Cannes, Andy Warhols loft i New York samt The Factory, Buster Keatons selvbygde hus fra filmen "One Week", og huset i David Hockneys maleri "A Bigger Splash". Abalos' utvalg representerer en mangfold av livskonsepter, basert på en klar arketypisk tilknytning av et sted til en spesifikk moderne livsstil. Han analyserer hvert hus fra viktige filosofiske perspektiver, og viser hvordan arkitektoniske konsepter, filosofiske retninger, samt ulike tilnærminger til planlegging, design, bygging og beboelse av rom forholder seg til hverandre. I stedet for å gi en praktisk veiledning for design, gir Abalos en intellektuell introduksjon til disse ikonene.