The Guided Reader to Teaching and Learning History
Produktbeskrivelse
"The Guided Reader to Teaching and Learning History" er en uvurderlig ressurs for alle som er engasjert i undervisning og læring av historie. Boken samler utdrag fra arbeidet til noen av de mest innflytelsesrike forfatterne innen historiedidaktikk, og gir et bredt spekter av perspektiver fra både erfarne klasselærere og akademiske forskere. Dette unike verket belyser sentrale debatter og problemstillinger som påvirker undervisningen av historie på ungdomstrinnet. Gjennom nøye utvalgte utdrag fra klassiske og moderne tekster setter boken disse i både teoretisk og praktisk kontekst. Hvert utdrag er ledsaget av en innledning, en oppsummering av hovedpunkter og spørsmål som fremmer diskusjon, samt forslag til videre lesning for å utvide forståelsen. Boken tar en tematisk tilnærming og inkluderer en kort introduksjon til hvert tema. Kapitlene tar for seg emner som: formålet med historieundervisning, elevenes egne perspektiver på historieundervisning, vurdering og progresjon i historiefaget, inkludering i historieundervisning, mangfold i historie, samt undervisning av vanskelige temaer.