I "The Heart of Business" deler Hubert Joly, tidligere administrerende direktør i Best Buy, sin personlige fremgangsmåte for å oppnå ekstraordinære resultater i næringslivet. I en tid hvor mange trodde at Best Buy sto overfor sin undergang i 2012, klarte Joly og hans team å snu selskapet radikalt. Dette resulterte i ikke bare en økning av kundetilfredsheten, men også en betydelig vekst i aksjeverdien og anerkjennelse som en av USAs mest attraktive arbeidsgivere. Joly beskriver hvordan fokuset på mennesker og et meningsfylt formål kan utløse det han omtaler som 'menneskelig magi', noe som igjen medfører imponerende resultater. Med en forpliktelse til bærekraft og innovasjon ledet de Best Buy til å bli en bransjeledende aktør. Kjernen i Joly's filosofi er å forfølge et edelt formål, sette mennesker i sentrum av virksomheten, og skape et arbeidsmiljø der hver ansatt kan blomstre. Profitt blir her sett på som et resultat av dette, snarere enn et mål i seg selv. "The Heart of Business" er en inspirerende guide for enhver leder som ønsker å transformere sin bedrift ved å prioritere verdiene av menneskelighet og hensikt.