British Leyland Motor Corporation ble dannet i kjølvannet av etterkrigs produksjonsvekst og samlet nesten alle britisk-eide bil- og nyttekjøretøyprodusenter under ett tak. Som sjef for det sjette største bilkonsernet i verden, var ledelsen optimistisk med tanke på å gi Storbritannia en fremtredende plass innen den globale bilindustrien. Den påfølgende fiaskoen viste seg imidlertid å være en av de største og mest skuffende katastrofene i britisk industrihistorie. Til tross for dette er vi i dag stolte av British Leylands arv; modeller som Mini og Range Rover, som har oppnådd stor suksess og kjærlighet blant folk, lever fortsatt. Selskapets arbeidsmetoder har hatt varig innvirkning på industrirelasjoner, og merker som en gang var en del av konsernet fortsetter å blomstre i et stadig mer konkurransepreget marked. I denne boken gir tre tidligere ansatte fra selskapet en unik innsikt, der de deler detaljerte skildringer av både oppturer og nedturer til denne ikoniske britiske motorbedriften.