I 1930 kjøpte Ronald Waters 90 mål med landbrukseiendom ved siden av Gatwick racerbane for å etablere en privat flyplass. Lite visste han om hvordan denne flyplassen ville utvikle seg over de neste åttini årene, for til slutt å bli verdens travleste flyplass med én rullebane. På 1960- og 70-tallet ble Gatwick et samlingspunkt for flyentusiaster og fotografer, som ved hjelp av utsiktsdekkene fikk en nærkontakt med flyene, og fikk oppleve en fascinerende blanding av nye jetfly og gamle propellfly. Tom Singfield, tidligere flygeleder ved Gatwick og en lidenskapelig tilhenger av klassiske fly, har lenge drømt om å utgi en bok som fremhever de gyldne dagene for Gatwicks klassiske luftfartøy. Etter tretti år med søk etter de beste fargebildene fra denne epoken, kan han nå offentliggjøre resultatene av sitt arbeid i denne boken. Disse fantastiske bildene hyller de vidunderlige tidene og de utrolig savnede 'proplinerne' som fløy fra Gatwick i løpet av de første tyve årene etter gjenåpningen i 1958.