The Human Side of Innovation av Mauro Porcini, Indra Nooyi
Produktbeskrivelse
I sin prisbelønte posisjon som sjef for design hos PepsiCo, avdekker Mauro Porcini hemmeligheten bak livsendrende innovasjoner: å sette menneskelige behov i sentrum av enhver designprosess. I begynnelsen av denne ekstraordinære boken skriver han: 'Innovasjon er en kjærlighetshandling - eller det bør det i hvert fall være. Alltid. Det er en gjerning av empati, respekt, generøsitet, av en menneskes dedikasjon til en annen.' Dette verket er ikke bare en memoir fra en av verdens ledende designere – han er den første sjefen for design hos både 3M og Pepsi. Boken fungerer i tillegg som et manifest for en genuin, autentisk og dypt humanistisk tilnærming til design; en tilnærming som først og fremst søker å skape personlig og sosial verdi, før økonomisk og finansielt utbytte. I en tid der ny teknologi har senket barrierene for inngang i alle bransjer, er det avgjørende å designe produkter av eksepsjonell kvalitet; ellers vil noen andre overgå deg. Porcini illustrerer gjennom tallrike eksempler og gripende historier at nøkkelen til virkelig verden-sendende innovasjon er å sette mennesket i fokus.