«The Influential Product Manager» av Ken Sandy er en omfattende og praktisk veiledning til kjerneskillene, aktivitetene og atferden som kreves av produktledere i moderne teknologiselskaper. Produktledelse er en av de raskest voksende og mest ettertraktede rollene både blant jobbsøkere og selskaper. Tilgangen på kvalifiserte og erfarne produktledere klarer knapt å holde tritt med den økende etterspørselen etter nye og forbedrede teknologiprodukter. Videre har industrien begynt å standardisere hva en effektiv produktleder gjør, noe som gjør det essensielt for alle produktledere å lære og praktisere ferdigheter som kan overføres på tvers av forskjellige organisasjoner. Etter en innledende introduksjon til rollen og ansvarene til produktlederen, følger boken produktlivssyklusen. Den dekker produktlederens rolle i idémyldring og prioritering, innsamling og validering av krav, bygging av produktet, samt måling av suksess. Menneskelige ferdigheter får også stor oppmerksomhet, ettersom teknisk kompetanse er av betydning for at produktledere skal lykkes.