I dag kontrolleres over halvparten av verdens største økonomier av globale virksomheter, hvor en liten gruppe har makt til å påvirke mange. Er det ikke på tide å spørre seg selv: Hva om vi, som enkeltindivider, kunne forandre forretningsverdenen? I mer enn ti år ledet Gib Bulloch en corporate 'guerrilla-bevegelse' innen en av verdens største globale konsulentorganisasjoner. Til tross for motstand skapte han en ideell organisasjon i en av de mest profittdrevne selskapene i verden. Priser, anerkjennelse og forfremmelser fulgte hans unike tilnærming. Men suksessen kom med en pris – den kostet ham jobben, helsen, og kanskje til og med fornuften da han fant seg selv som en uventet pasient på et psykiatrisk sykehus i Glasgow. 'The Intrapreneur' er en ærlig og innsiktsfull kritikk av det "sprø" forretningsmiljøet vi lever i i dag, og det er et rop om handling fra en ny generasjon sosiale aktivister som enten jobber innenfor, er i ferd med å tre inn eller er fullstendig desillusjonert av dagens næringsliv. Å finne sitt formål er essensielt, og boken tar leseren med på en reise der man konfronterer de utfordringene som nåtidens virksomheter står overfor.