The Language of New Media av Lev (City University of New York) Manovich

The Language of New Media av Lev (City University of New York) Manovich

Produktbeskrivelse

I boken "The Language of New Media" presenterer Lev Manovich en stimulerende og eklektisk fremstilling av nye medier, som finner sine røtter i eldre medier, særlig film. Dette verket tilbyr den første systematiske og grundige teorien om nye medier, plassert i konteksten av de visuelle og mediekulturene fra de siste århundrene. Manovich utforsker hvordan nye medier er avhengige av konvensjoner fra gamle medier, for eksempel det rektangulære bildet og flyttbare kameraer, og demonstrerer hvordan verk innen nye medier skaper en illusjon av virkelighet, henvender seg til betrakteren og representerer rom. Han analyserer også kategorier og former som er unike for nye medier, som brukergrensesnitt og databaser. Gjennom boken anvender Manovich konsepter fra filmteori, kunsthistorie, litteraturteori og datavitenskap, samtidig som han utvikler nye teoretiske konstruksjoner, inkludert kulturelt grensesnitt, romlig montasje og cinegratografi. Teorien og historien om film spiller en særlig viktig rolle i verket, der Manovich også undersøker parallellene mellom historien til film og nye medier, samt digital film.

Prishistorikk

Lavest
449 KR
Høyest
513 KR
Gjennomsnitt
493 KR
Median
502 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn The Language of New Media av Lev (City University of New York) Manovich
GTIN/EAN/ISBN 9780262632553
Kategorier Bøker