Boken "The Live Music Business: Management and Production of Concerts and Festivals, Third Edition" gir en grundig innsikt i den fascinerende live musikkbransjen, og deler en rekke nyttige råd og bransjestrømmer som kan hjelpe artister og band med å skape en bærekraftig karriere innen musikk. Tidligere publisert under tittelen "The Tour Book", har denne utgaven blitt revidert, omorganisert og oppdatert for å gjenspeile de nåværende forholdene i musikkindustrien. Som en praktisk veiledning utforsker boken rollene til de sentrale aktørene i bransjen – fra bookingagenter og konsertarrangører til artistmanagere og talentkjøpere – samt avtalene, konvensjonene og prosessene som driver denne globale virksomheten. Boken er skrevet av en profesjonell med over 25 års erfaring fra turnélivet, og belyser viktigheten av å opptre live for enhver musiker, band eller artist. Den forklarer blant annet: * hva managere, arrangører og agenter faktisk gjør og hvordan de organiserer show og turnéer; * hvordan man kan forstå og forhandle om spillekontrakter; * hvordan man lager en kontraktsrider, samt hva som inngår i rideren.