The New Media Reader

The New Media Reader

Produktbeskrivelse

Denne boken fungerer som en kilde til historiske skriftlige tekster, videodokumentasjon og programmer som danner grunnlaget for det nye mediefeltet. "The New Media Reader" samler betydningsfulle verker som mange av oss i dag nesten ikke kan få tak i, og gir et unikt innblikk i utviklingen av nye medier. Med generelle introduksjoner fra Janet Murray og Lev Manovich, samt korte kontekstavklaringer for hver tekst, plasseres verkene i sin historiske sammenheng og belyser deres betydning. Tekstene som presenteres stammer fra perioden etter andre verdenskrig, en tid da digital databehandling, kybernetisk tilbakemelding, og de tidlige konseptene av hypertekst og internett dukket opp. Boken tar oss videre til tiden rundt fremveksten av World Wide Web, da disse ideene begynte å bli en del av det offentlige liv. Bidragene kommer fra et bredt spekter av personer – datateknikere, kunstnere, arkitekter, forfattere, grensesnittdesignere og kulturkritikere, samt flere som arbeider på tvers av disipliner. Noen av de kontribuerende er Jorge Luis Borges og Vannevar Bush, som bidrar til å gi dybde og innsikt i de tidlige ideene og utviklingene som har formet det visuelle og digitale landskapet vi kjenner i dag.

Prishistorikk

Lavest
949 KR
Høyest
1030 KR
Gjennomsnitt
999 KR
Median
1009 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke
Navn The New Media Reader
GTIN/EAN/ISBN 9780262232272
Kategorier Bøker