Nvidia har i dag blitt synonymt med den nye tidsalderen for kunstig intelligens, der selskapets brikker driver frem revolusjonen innen generativ AI. Til tross for den enorme interessen og etterspørselen, er ikke Nvidia et produkt av vår tid. Selskapet ble grunnlagt for mer enn tre tiår siden i en diner i East San Jose, og det var i lang tid primært kjent innen dataspill, en nisje som den gang var relativt ukjent. Jensen Huang, med sin karakteristiske lærjakke, er den lengstsittende administrerende direktøren i en bransje preget av konstant forandring og nedgang. I boken 'The Nvidia Way' gir den anerkjente teknologiskribenten Tae Kim leserne et dypdykk i selskapets reise. Han baserer seg på over hundre intervjuer med sentrale figurer, inkludert Jensen Huang selv, hans medgrunnleggere, de to originale venturekapitalistene, tidlige ansatte og nåværende ledere. Kims arbeid avdekker hvordan Nvidia har spilt et langsiktig spill ved kontinuerlig å skape nye markeder og overgå sine konkurrenter. Hver side i boken gir nye innsikter og gir en sjelden innføring i Nvidias unike kultur og Jensens ledelsesprinsipper.