The Oxford Handbook of International Business Strategy
Produktbeskrivelse
Veksten av multinasjonale foretak (MNE) har ført til en økt interesse for internasjonal forretningsstrategi blant forskere, fagfolk og beslutningstakere. MNE-er må navigere i utfordringer både i sine hjemmemarkeder og i vertslandene, samtidig som de står overfor stadig mer usikre forhold i det internasjonale forretningsmiljøet. For å oppnå og opprettholde konkurransefortrinn på lang sikt, kreves det overlegen kapasitet på bedriftsnivå for multinasjonale selskaper. Denne håndboken undersøker fremskrittene som er gjort innen teorien og praksisen for internasjonal forretningsstrategi de siste tiårene. Forfattet av et internasjonalt team av ledende eksperter, belyser den forskjellene i motivasjon og beslutningsprosesser mellom mindre og større selskaper, samt private, familieeide og statseide selskaper, og multinasjonale selskaper fra såkalte fremvoksende eller mer utviklede markeder. Håndboken utdyper også forbindelsene mellom internasjonal strategi og selskapets samfunnsansvar i de ulike vertsmarkedene, inkludert implementeringen av strategier.