The Oxford Handbook of Philosophy in Music Education
Produktbeskrivelse
Musikkutdanning blomstrer gjennom filosofisk undersøkelse, hvor man systematisk og kritisk gransker tro og antakelser. Til tross for dette er filosofi ofte ansett som abstrakt og irrelevant, og derfor fraværende i hverdagen til musikkpedagoger. I 'The Oxford Handbook of Philosophy in Music Education' har redaktørene Wayne D. Bowman og Ana Lucía Frega samlet et mangfold av filosofiske perspektiver fra noen av de mest fremtredende forskerne innen feltet. I stedet for å knytte filosofisk undersøkelse til uaktuelle spørsmål og abstrakte situasjoner, fokuserer bidragsyterne i denne boken på de dagligdagse utfordringene musikkpedagoger møter, og viser dermed hvordan filosofi kan være en nyttig guide i den profesjonelle hverdagen til musikklærere. De argumenterer for at kritisk undersøkelse kan forbedre, berike og transformere undervisningspraksis til det bedre. Denne boken oppfordrer til refleksjon over hver eneste musikalske praksis, undervisningsmål, antakelse og overbevisning innen musikkutdanning.