The Package Design Book av Pentawards & Julius Wiedemann
Produktbeskrivelse
Pakking er en ofte undervurdert kunstform. Som det første en forbruker ser når de vurderer et produkt, kan det enten tiltrekke interesse eller skape avstand. Hvert år feirer Pentawards denne kunsten ved å anerkjenne de mest banebrytende og innflytelsesrike emballasjedesignene fra hele verden. Designere konkurrerer innen fem hovedkategorier — drikkevarer, mat, kropp, luksus og andre markeder — samt over 50 underkategorier. Denne boken presenterer et utvalg av hundrevis av verk, og samler Pentawards-vinnere fra 2008 til 2016. Den gir en levende demonstrasjon av kreativitet i alle former for emballasje. Leserne vil oppdage, gjennom produktbeskrivelser og rikelig med bilder, hvilke faktorer som driver frem designledere og byråer bak disse skapelsene, som berører alle aspekter av våre hverdagsliv. Denne kilden av inspirasjon er ikke bare rettet mot design- og markedsføringsprofesjonelle, men vil også fenge alle med en interesse for den kreative prosessen bak emballasje.