The Pocketbook of Audience Research av Joke (University of Amsterdam The Netherlands) Hermes, Linda Kopitz
Produktbeskrivelse
Boken 'The Pocketbook of Audience Research' fokuserer på kvalitative metoder og benytter seg av moderne, globale eksempler fra tv og tvers av medier for å belyse grunnleggende tilnærminger til publikumforskning. Denne praktiske guiden er delt inn i tre deler. Den første delen, 'Watching Post-Television', presenterer 'tv' som en inngangsport til forståelsen av dagens plattformmedier, og introduserer viktige teoretiske begreper som representasjon, identitet og fellesskap. Den andre delen, 'Methods with Method', tar for seg ulike metodologiske verktøy for å studere tversmediale tekster og praksiser fra et publikumsperspektiv. Hver enkelt kapittel dekker temaer som etnografi, tekstuell analyse og visuelle metoder, og fungerer også som et redskap og utgangspunkt for mindre forskningsprosjekter. Den tredje delen, 'Methods in Action', presenterer en rekke nyere casestudier som viser hvordan disse metodologiske prinsippene anvendes i praksis. Gjennom analyser av ulike sjangre fra drama og videre, gir boken en omfattende oversikt over prinsippene og verktøyene som trengs for å forstå publikum i dagens medielandskap.