The Power of And av R. Edward Freeman, Bidhan L. Parmar, Kirsten Martin
Produktbeskrivelse
I det 21. århundre holder ikke lengre ideen om at forretning kun handler om penger. Selskaper over hele verden gir opp tradisjonelle skiller for å lykkes i en stadig mer kompleks økonomi. Likevel preges våre forventninger til næringslivet fortsatt av en utdaterte verdensanskuelse, som prioriterer aksjonærenes profitt over alt annet. "The Power of And" tilbyr en ny beretning om hva som egentlig definerer næringslivet, og avdekker en økende fokus på ansvar og etikk som forener dagens mest innflytelsesrike ideer og selskaper. Forfatterne R. Edward Freeman, Kirsten E. Martin og Bidhan L. Parmar beskriver et fremvoksende forretningsmodell bygget på fem sentrale konsepter: å prioritere formål i tillegg til profitt; å skape verdi for interessenter i tillegg til aksjonærer; å se næringslivet som en integrert del av samfunnet utover bare markedene; å anerkjenne menneskers fulle menneskelighet i tillegg til deres økonomiske interesser; og å integrere forretningsvirksomhet og etikk inn i en mer helhetlig modell. Gjennom eksempler fra ulike selskaper, bransjer og land, viser de hvordan disse prinsippene kan anvendes i praksis.