I forfatteren Leslie Zanes prisbelønte verk "The Power of Instinct" blir konvensjonell markedsføringsvisdom utfordret på en ny og tankevekkende måte. Zane, som er en anerkjent konsulent for Fortune 500-merker og ekspert på atferd, avdekker hvordan man kan bruke instinktet til å skape sterke forbindelser som motiverer folk til å kjøpe produkter, støtte selskaper eller omfavne visjoner. Boken presenterer en banebrytende tilnærming til merkevarebygging, der Zane argumenterer for at beslutninger sjelden tas ut fra bevisst tanke; snarere er det instinktene som styrer oss. For å utvikle en merkevare, forretning eller sosial bevegelse må man derfor gå bort fra tradisjonelle overtalelsesmetoder og i stedet knytte seg til den instinktive delen av hjernen. Zane gir oss innsikt i vitenskapen rundt forbrukerens valg, og viser hvordan man kan benytte teknikker som samarbeider med hjernens natur. Gjennom å avdekke det skjulte nettverket av forbindelser som ligger til grunn for de raske beslutningene vi tar, tilbyr Zane oss en ny oppskrift for hvordan vi kan påvirke og utvide nettverket for enhver merkevare eller virksomhet. Boken er en uvurderlig ressurs for hvem som helst som ønsker å forstå de dype, ofte usynlige mekanismene bak forbrukerpsykologi.