Vær forberedt på en utfordrende og morsom opplevelse: å bygge en fotorealistisk 3D-renderer fra bunnen av! Det er enklere enn du tror. I løpet av et par uker kan du utvikle en ray-tracer som kan gjengi vakre scener med skygger, refleksjoner, fantastiske refraksjonseffekter samt objekter sammensatt av ulike grafiske primitivene som sfærer, kuber, sylindre, triangulære former og mer. Hver kapittel lar deg implementere en ny del av puslespillet og dermed flytte rendereren enda nærmere målet. Du kan velge både programmeringsspråk og miljø etter eget ønske, og du jobber utelukkende med en testførende tilnærming, noe som sikrer at arbeidet ditt alltid er korrekt. Bli inspirert av prosjektets enorme muligheter for personlig utforskning, eksperimentering og oppdagelse. Rendereren er en ray tracer, noe som vil si at den simulerer fysikken til lys ved å spore lysets bane gjennom scenen din. Hvert spennende kapittel presenterer en lettfattelig del av puslespillet, bygger på tidligere kapitler og forbereder deg på det som kommer. Kravene er formulert i klart og forståelig engelsk.