Innovasjon er avgjørende for at bedrifter skal kunne holde seg konkurransedyktige og tilpasse seg markedsforhold som stadig endrer seg på uforutsigbare og usikre måter. I løpet av det første tiåret av det 21. århundre gjennomgikk den høye gastronomien en betydelig transformasjon. Fra å være en bransje som prioriterte konsistens og pålitelighet, ble den forvandlet til et område hvor kontinuerlig endring ble en nødvendighet for å oppnå konkurransefortrinn. En topprestaurant's omdømme og suksess er nå så tett knyttet til evnen til å innovere at en ny organisasjonsform, kalt kulinarisk forskning- og utviklingsteam, har oppstått. De beste av disse R&D-teamene arbeider kontinuerlig med å utvide grensene for matlaging – de oppfinner stadig nye retter, utvikler nye matlagingsprosesser og metoder, og til og med skaper nye måter å oppleve mat på. Hvordan oppnår de denne konstante nyvinningen? Og hva kan kulinarisk forskning og utvikling lære oss om hvordan organisasjoner innoverer? Vaughn Tan åpner opp den hemmelige esken til elite-kulinariske R&D og gir viktige innsikter.