I "Business as Usual" av Caroline Jack utforskes hvordan selskaper har benyttet massemedier for å lære amerikanerne at kapitalisme er både naturlig og patriotisk. Boken avdekker den tynne grensen mellom propaganda og offentlig tjeneste. Jack viser hvordan amerikansk kapitalisme har blitt fremmet gjennom ulike midler, inkludert offentlig tjenesteannonser, informasjonshefter, pedagogiske filmer og spill, som hun omtaler som «sponset økonomisk utdanningsmedia». Disse ressursene, solid finansiert av selskaper og bransjeorganisasjoner med mål om å «selge Amerika til amerikanerne», fant veien inn i lokalsamfunn, klasserom og arbeidsplasser, samt ut på luftbølgene. Her promoterte de idealene om «fri entreprise», skjult bak fasaden av offentlig tjeneste og sivil utdannelse. De presenterte en idealisert fremstilling av USAs industrielle utvikling som en kilde til patriotisk optimisme, omformulerte forretningsledelsens imperativ som økonomiske prinsipper, og sammenførte de privilegiene som ble gitt til selskaper av loven med de grunnleggende politiske rettighetene innbyggerne har. Denne retorikken forblir dominerende i dagens samfunn.