I denne studien undersøkes bølgene av graffiti som oppstår før, under og etter en konflikt – essensielle verktøy for politisk motstand som gjør protester synlige og håndgripelige. Graffiti representerer en kompleks og til tider uordentlig side av politikken. I film og TV brukes det ofte for å skape en følelse av fare eller lovløshet. I toalettbåser er det en løsrevet uttrykksform for sladder, usømmelighet eller bekjennelse. Imidlertid fungerer det også som en motstandsdyktig protestform som gjør synlige de ulike stemmene og interessene som går sammen for å danne en bevegelse. I 'Conflict Graffiti' dykker John Lennon inn i de mange variasjonene av graffiti i konfliktsoner – fra protestgraffiti som sett under Black Lives Matter-bevegelsen i Ferguson og demonstrasjonene på Tahrir-plassen i Egypt, til turistattraktive veggmalerier på den israelske separasjonsmuren og gatekunsten som har omformet Detroit og New Orleans etter orkanen Katrina. Graffiti har vært en avgjørende faktor i de revolusjonære bevegelsene i disse områdene, men når konflikten avtar, forvandles graffitikulturen.