Boken 'Fluxus Administration' presenterer en nyskapende tilnærming til arbeidet til Fluxus-kunstneren George Maciunas. Til tross for at han er anerkjent som grunnleggeren av den legendariske Fluxus-bevegelsen, har Maciunas lenge vært en gåtefull skikkelse i kunsthistorien fra det tjuende århundre. Spørsmålet om hvorvidt han bør betraktes som en kunstner i det hele tatt, har blitt stilt av mange. I denne grundig forskede studien avdekker kritikeren og kunsthistorikeren Colby Chamberlain den konsekvente kunstneriske praksisen som ligger bak Maciunas’ varierte arbeid innen arkitektur, musikk, performance, publisering, grafisk design, film og eiendom. Chamberlain viser hvordan Maciunas’ kunst har infiltrert uventede miljøer, som posttjenestens ruter, detaljene i opphavsrettslovgivningen, reguleringene innenby planlegging, og korridorene på sykehus. Disse skiftende referanserammene utvider vår forståelse av hvor en kunstnerisk praksis kan operere og hvilke former det kan ta.